fredag, oktober 12, 2007

SDU sätter igång ungdomsverksamheten



Jag är stolt över att vara en del av Sverigedemokraternas ungdomsförbund och arbeta för Sveriges framtid. I många stunder har kampen inte varit en dans på rosor, utan snarare tvärtom. Detta samtidigt som ungdomsförbundet har kommit i skymundan för moderpartiet, Sverigedemokraterna. Fast nu hotar även Sverigedemokraternas ungdomsförbund etablissemanget. Med stark framfart och nya tag, sätter vi skräck. Statsvetare varnar för utvecklingen där vi är det enda ungdomsförbundet som verkligen satsar på tillväxt.



Jag välkomnar utvecklingen med öppen famn och ser fram emot vad detta kan innebära. Jag har själv efterlyst, med ett tänt ljus sökt i de mörkaste vrår efter meningsmotståndare i min omnejd utan att finna något. Det är inte bara Sverigedemokraternas ungdomsförbunds framfart jag väntar på, utan lika mycket andra ungdomsförbund.



Därför skulle det även vara väldigt önskvärt att möta, så vitt jag vet, den enda aktiva ur något annat ungdomsförbund i min hemkommun i en debatt. En läsare av min blogg och en kille som hade större koll på mig än jag hade på honom. För när jag letade, utan att finna någon så klev han fram med en kommentar i ett utav mina inlägg. Länge har jag funderat på att närmare se över möjligheten att hålla en debatt i aulan på Bergagymnasiet. Förhoppningsvis ska denna tanken bli verklighet inom det snaraste.

Inga kommentarer: