söndag, oktober 14, 2007

Rösta för svensk tradition

Det är sorgligt att dödshot ska väcka debatten om bevarandet av ytterligare en svensk tradition i skolan. Genom åren har median upplyst om hur skolorna i vårt struckit den ena svenska traditionen efter den andra. Den senaste i raden är en rektor och chefen för förskoleverksamheten i Filipstads kommun har instruerat personalen i förskoleverksamheten att inte ta med sig barnen till kyrkans julkrubba på första advent. Jag vill ta avstånd från dödshoten och hoppas att gärningsmanngen blir funnen.

Fast viktigast av allt finner jag att ni, likt mig själv, lägger en röst på att bevara vår svenska tradition. Rösta på www.aftonbladet.se och jag kan med glädje säga att ställningen var när jag röstade på frågan "Är det rätt att stoppa barnens kyrkobesök? Ja (18.7 %)Nej (81.3 %) Totalt har 16208 personer röstat". Att en stor majoritet av röstarna stödjer traditionen är ytterligare ett tecken på att allt inte står rätt till i vårt samhälle!

Inga kommentarer: