torsdag, december 07, 2006

Stort tack till alla som tror på mig

Året närmar sig slut, börjar bli dags att så smått summera den personliga framgång som förtroendet av Sverigedemokraternas medlemmar givit mig, likaså ungdomsförbundet och ett speciellt stort tack vill jag ge till väljarna för det enormt stora och fina förtroende ni givit mig.

Jag kan numera tack vare väljarnas vilja och med partiets förtroende beskriva mig själv som inte bara student på Lunds universitet. För efter helgen har jag fått fortsatt förtroende i Sverigedemokraternas Ungdomsförbunds förbundsstyrelse.

Jag visste inte vad som väntade efter den enormt fina valframgången. Där det ganska snabbt stod klart att det är Eslövs kommuns väljares vilja att jag de kommande fyra åren skulle representera deras röster i kommunfullmäktige. Det skulle visa sig att de fantastiska siffrorna på 12.04% gav Sverigedemokraterna plats i nämnder och även kommunstyrelsen. Förvisso är det inte ännu fastställt men med all sannolikhet kommer jag få den enorma äran att ta plats kultur- och fritidsnämnden inom snart.

I tisdags begav jag mig med nervösa steg mot Eslövs stadshus för att för första gången inta min nobla plats vid det bord som de bokstavliga besluten fattas i kommunen. Detta efter att ha välkomnats och hälsats hjärtligt välkommen av samtliga företrädare ifrån de andra partierna. Fortfarande aningen vilse försåg jag mig av den förvisso alltför exklusiva matbit som serverades i väntan på min anslutande partikamrat.

Tillsammans begav vi oss innanför de dörrarna vi tidigare varit utestängda och de dörrar många utav våra partikamrater i andra kommuner inte har tillträde till. Efter ett mindre missförstånd förre förra kommunstyrelsemötet satt jag nu där. Ordförande Cecilia Lind öppnade stadgeenligt mötet, men med en lite ovanlig fras. Hennes vilja var att varje företrädare i kommunstyrelsen skulle markera på ett extra tydligt så att jag kunde sätta ett ansikte till varje namn. Detta var endast i förmån till att jag skulle känna igen alla.

Med denna utgångspunkt ser jag framåt mot ett år med i synnerhet stor potentiell möjlighet att inte bara lära mig hur det praktiskt fungerar i kommunfullmäktige. Utan dessutom utveckla Sverigedemokraternas Ungdomsförbunds till det bättre. Tillsammans med övriga partikamrater i kommunfullmäktige utnyttja och ta till vara på tillfället som vågmästarroll.

Inga kommentarer: