lördag, november 24, 2007

Feminismen förolämpar - Del IIII

Förtroendet för systemet och byråkratin svajar, man talar allt mer om politikerförakt idag, p.g.a. utnyttjande av makt och av skattebetalarnas resurser, tillsammans med ständigt tomma löften där man bl.a. förskönar statistiken. Väljarna vägrar falla offer för maktmissbruk och sviker de politiska partier med feministiska profileringar. Jag hoppas att kampen för rättvisa och jämställdhet alltid kommer vara ett signum för det svenska samhället. Där folket föraktar det som strider mot den enskildes fri- och rättigheter. Delar av näringslivet ifrågasätter kvotering, utsatta känner sig kränkta av negativ diskriminering och den positiva särbehandlingen upplevs förödmjukande när faktorer man inte själv kan påverka blir grunden för lägre ställda krav.

Inom lobbyverksamheten för feminism har nätverket Bara bröst växt fram och de hävdar sig strida för ett mer jämställt samhälle. I själva verket attackerar de endast ett regelverk skapat kring den kultur vi har. Personligen har jag för tillfället inga åsikter att tillägga om målet att få bada topless på kommunala bad, det är en aktion jag hade väntat mig komma från nudisterna. Därför är det oroväckande att feminismen i princip kan attackera minsta sak och göra det till något det inte är.

Nätverket Bara bröst påstår att aktionen endast är ett sätt för att beakta frågor om sexualisering och att göra kvinnokroppen till ett objekt. Syftet är således inte att få bada topless, utan för att med de absurda och helt oväsentliga argumenten om att kvinnor med bröstinplantat får medverka i media och att ingen reagerar över en mans bara överkropp förverkliga den könsmaktsordning de representerar. Detta bevisar hur positiv särbehandling har blivit vår doxa och den etik och moral etablissemanget anser vi alla ska följa och efterleva utan att ifrågasätta.

Bara bröst kräver ett extraordinärt behov och väsentligt syfte till att särskilja på män och kvinnors lika jämställt upplevda värde, fastän att de i själva verket använder sig av det nudismen kämpar för. Enligt min åsikt använder de feminismens skyddade ställning i samhället och kränker, skymfar tanken att gå utan kläder när tillfälle ges, därför att det är skönt. Feminismen använder sig av den nya tidens maktmissbruk och diskriminerar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det här var det löjligaste jag har läst i mitt yrkesverksamma liv. Du verkar ha tagit fakta från wikipedia. Att din meningsuppbyggnad är obegripligt dålig höjer inte direkt det dåliga intryck jag får av detta patetiska inlägg.

Väl rutet!

Karin sa...

Hej!
Jag tror att jag kanske hängde med på din argumentation här, men i sista stycket tappade du mig...

"Bara bröst kräver ett extraordinärt behov och väsentligt syfte till att särskilja på män och kvinnors lika jämställt upplevda värde, fastän att de i själva verket använder sig av det nudismen kämpar för."

Det här får du gärna förtydliga!

Hälsningar från Karin