onsdag, augusti 29, 2007

Sveriges framtid

Sedan urminnes tider har den jord vi bosatt oss på försvarats av den starke. Dennas revir, territorier har alltid varit hotat. Idag ligger inte hotet mot oss hos våra grannländers maktlystna kungar, eller hos Sovjetunionens förskräckta kommunism. För hotet av idag ligger i mörkret och gror sig starkare. Vi vet ej var eller hur det kommer att gå till attack, inte heller dess styrka.

I världen kan vi se hur faran från delar av kalla krigets stormakters förfall än idag lever kvar. Vi upplever terrorismens enkla, men oerhört strategiska angrepp mot vårt öppna och demokratiska samhälle. Ifall det är detta hot vi även kommer stå inför imorgon, kan åtminstone inte jag svara på. Jag kan däremot höja min röst i önskan om att ge mina barn och kommande generationer en så säker framtid som det är möjligt. Denna önskan kommer snabbt att ebba ut, för en mans röst är inte tillräckligt stark för att garantera detta. För min röst når inte längre än Esaias Tegnér beskrev så här:

Jag lyfte min hand i natten och svor
att lefva och dö för mitt land.
Och Stormen for med orden till himmelens rand.
Men natten och hafvet och fjellen och heden
de hörde den dyra, den heliga eden.

Hur mycket jag än älskar havet, fjällen och heden så kan det inte garantera fred i världen. Jag kan inte heller stå och se på när Sveriges makthavare förintar försvaret av Svea Rike. Liksom deras föregångare hann göra innan andra världskriget bröt. Då stod vi maktlösa i en utav världshistoriens, mänsklighetens största händelse. Det är ren tur att vi idag är fria män och kvinnor. En mans galna tanke på att skapa ett tredje rike, kunde idag ha varit verklighet. Ifall kylan i öst inte hade stoppat honom, eller havet som omger Storbritannien inte funnits.

Vårt lands ekonomiska skyddsnät garanterar ett värdigt liv. Utöver detta försäkrar vi oss mot skador och olyckor. Vi försäkrar vår bostad, våra fortskaffningsmedel. Därför undrar jag hur vi inte kan ha råd att försäkra vårt land, vår framtid. Jag vill försäkra detta, inte bara för min skull utan alla i min omgivning. Jag vill ge de gamla och sjuka ett skydd, men speciellt så vill jag försäkra de unga en trygg framtid. Detta är jag och mina vänner i Sverigedemokraterna ensamma om att politiskt kämpa för.

Inga kommentarer: