tisdag, mars 20, 2007

"An Inconvenient Truth"

Har du inte sett den, se den!

Känner du inte till den eller har haft dina misstankar mot denna dokumentär av Al Gore så är du inte ensam. Min tanke låg aldrig i närheten av att se detta mästerverk av sin tid. Vinnare av två Oscars, pristagare i 16 andra utmärkelser och ytterligare 4 nomineringar. Det såg alldeles för bra ut och det luktade att det endast berodde på Al Gores ethos.

Mer fel kunde jag inte ha! Ingen har kunnat komma undan problemet med den globala uppvärmningen. Min förhoppning är att få har önskat att göra detta fastän att jag vet att vissa har sina misstankar på grund av median. Än en gång, tänk själv, låt inte median föda dig med sina sannolikheter. Få mer kött på benen, bli underhållen med den högsta kvalité.

Än en gång!
"An Inconvenient Truth"
Har du inte sett den, se den!

2 kommentarer:

Vagabonden sa...

men vad fan fredrik, säg inte att du också gått på skitsnacket om mänsklig påverkan? Jävla skrämselfasoner det här. Är det inte fågelinfluensa så är det global uppvärmning...

Morgoth sa...

Jag har sett filmen och jag kan inte påstå att jag är så övertygad i alla fall.
Har du ens kollat upp det han säger i filmen?