lördag, september 23, 2006

Persson är helt visst en ärans man

Partikamrater, vänner, landsmän, hören mig!
Ej prisa, men begrava Sverige vill jag.
Vad ont vi gör, det överlever oss;

Så må med Sverige ske. Den ädle Persson har sagt er, att utdömt svensk kultur var; om så det var, var det ett gruvligt fel, och gruvligt Sverige byggts upp.

Den ädle Perssons tillstånd och de övrigas, för Göran Persson är en ärans man, ja, alla, alla är de ärans män går jag att tala nu vid den svenska kulturens lik.

Den var för mig grunden till allt, jag var den stolt och trogen, men Persson säger att den främlingsfientlig var, och Göran Persson är en ärans man.
En mängd av akademiker har han fört till Sverige, och statens kassor fyllt med deras skatter;

Är det, månntro, främlingsfientligt utav Sverige?
När arbetskraften saknades, då grät ju Sverige;
Främlingsfientlig är hårdare beskaffad;
Och Göra Persson är en ärans man.
Vid mångkultur året såg ni alla,
Hur han höjde sitt huvud över befolkningen,
Och hur han gång på gång tog åt sig all ära,
Var det främlingsfientlighet bland folket?
Men Persson säger, att vi främlingsfientliga är,
Och Persson är helt visst en ärans man

Inga kommentarer: