tisdag, januari 30, 2007

Dåtid, nutid och framtid

Äntligen tillbaka framför tangentbordet efter lite avkopplande ledighet. De senaste veckorna har dock varit väldigt hektiska då jag satt mig in i de nya uppgifterna som ligger framför mina fötter. Det är med stor spänning som jag tagit min plats i Kultur- och fritidsnämnden och ser fram emot mitt arbete inom kommunens politiska styrgrupp för utveckling av medborgarservice via e-tjänster och IT. Det är inte heller helt okomplicerat att sitta som ersättare i kommunstyrelsen och Gymnasie- och vuxenutbildningsnämnden, även det tar sin lilla tid. Utöver detta har jag hunnit avsluta Retorik HTX 141 (1-20p) och påbörjat Retorik HTX 142 (21-40p), vilket jag kommer att sysselsätta mig under denna termin på Lunds universitet.

Jag har för avsikt att påbörja 2007 års bloggande med att sätta mig in i och beskriva min ståndpunkt i den minst sagt högaktuella debatten kring språkregler på landets skolor med extra insyn på hur Landskrona har skött situationen. Detta är vad ni har att vänta häröver.

Inga kommentarer: